Temel Çevik (Agile) Proje Yönetimi Eğitimi
Eğitim Süresi
1 Gün
Açık / Kapalı (Kurumsal) Grup
Açık ve Kurumsal (Kapalı) Grup
Kimler Katılmalı?
- Çevik(agile) proje yönetimi metotlarını organizasyonlarına adapte etmeyi hedefleyen tüm çalışan ve yöneticiler
1 gün olarak sağladığımız “Temel Çevik (Agile) Proje Yönetimi” eğitimi kapsamında;
Eğitim, çevik proje yönetimi için ihtiyaç duyduğunuz bilgi, teknik ve uygulamaları sağlayarak, çevik uygulayabilecek duruma gelmenizi ve “çevik olma” yolunda ilerlemenizi sağlayacaktır.
Eğitim Dokümanları
Eğitim sunumu ve uygulama şablonları (Eğitim dili Türkçe veya İngilizce).
Eğitimde;
- Çevik manifesto ve çevik esasları,
- Değer temelli üretim,
- Çevik roller ve çevik takım unsurları,
- Çevik seremoniler (iterasyon planlama, retrospektif, demo toplantıları, kullanıma alma planlaması, ürün yol haritası)
- Çevik ölçümleme ve izleme
- Çevik teknikleri (kullanıcı hikayeleri, hikâye puanlama, Kanban, Önceliklendirme yöntemleri vb)
başlıklarında temel bilgiye ve farkındalığa sahip olacaksınız.
Eğitim Kazanımları?
Rekabet ve teknoloji sebebiyle, her gün, daha da hızlı ve müşterinin / son kullanıcının ve pazarın ihtiyacını zamanında karşılama zorunluluğumuzun arttığını göz önünde bulundurduğumuzda eğitim içeriğinde ele aldığımız çevik yaklaşımlar, araç – teknik ve yöntemler:
Ürün ve hizmete odaklanmamızı, kısa döngülerle teslimatta bulunmamızı, uzun süreli projelerde sonuçtan uzaklaşmanızı engelleyerek, rekabet avantajı elde etmenizi sağlar. Duruma göre hızla aksiyon alma kapasiteniz artacaktır. Hem iki kat hızlı hem de daha az maliyetli olabilirsiniz.
Eğitimimiz, çevik proje yönetimi için ihtiyaç duyduğunuz bilgi, teknik ve uygulamaları sağlayarak, çevik uygulayabilecek duruma gelmenizi sağlayacaktır.
Eğitim İçeriği
- Çevik sistem inşa etmek: Çevik prensipleri ve çevik zihin yapısı çevik manifesto, çevik prensipleri, lean kavramları ve lean düşünce sistemi, çevik ve kanban, çevik terminolojisi ve scrum, çevik stratejileri, ampirik süreç kontrolü.
- Değer temelli teslimat: Ömür döngüsü seçimi, değer bazlı önceliklendirmeye giriş, belirsizlik, planlama ve inovasyon ilişkisi, mükemmellik kavramları
- Uygulamada Çevik: Scrum rolleri, eserleri ve olayları dahil olmak üzere): Kullanıcı hikayeleri, tahminleme yöntemleri (story point, fibonacci serileri, planning pocker, iterasyon (sprintler), ürün ve iterasyon backlog’ları, burndown chart, günlük toplantıları, çevik modelleme
- Paydaş katılımının sağlanması: Paydaşı güçlendirmek, paydaş rolleri, paydaşın değer algısı, paydaş tipleri ve projeye dahil edilmeleri, çevik başlatma belgesi, ilerleme raporları, ürün yol haritası, paydaş beklentilerini yönetmek,
- Hizmetkar liderlik, ekip kompozisyonu, ekip rolleri, ekibin çalışma alanları, ekibin geliştirilmesi – DoD (definition of done), ölçülebilir yetkinlik, proje ve ekip başlatma belgeleri.
- Takım performansı: Farklı ortamlarda ekip yönetimi, duygusal zekâ ve hizmetkar liderlik, ekibi güçlendirme, backlog hazırlama, release / iteration / daily standup/ review – demo toplantıları ve retrospektifleri ekibin değer üretmesini sağlayan araçlar