Temel İş Analizi Eğitimi

Eğitim Süresi

2 Gün

Açık / Kapalı (Kurumsal) Grup

Açık ve Kurumsal (Kapalı) Grup

Kimler Katılmalı?

  • Yöneticiler, organizasyonların iş geliştirme veya iş analizi birimlerinde çalışanlar, proje ekipleri
  • Test aktivitelerinin tasarlanması, planlanması ve yürütülmesinden sorumlu çalışanlar

2 gün olarak sağladığımız “Temel İş Analizi” eğitimi;

Gereksinim yönetimi, iş sorunlarına etkili çözümler bulunması, iş ihtiyaçlarının karşılanması projelerde oldukça önemli unsurlardır ve en etkili şekilde uygulanması için İş Analizi uzmanlarına ihtiyaç vardır. Siz de iş analizi konusunda uzmanlaşmak istiyorsanız bu eğitim tam size göre!

Eğitim Dokümanları

Eğitim sunumu ve uygulama şablonları (Eğitim dili Türkçe veya İngilizce).

Eğitim Kazanımları?

Stratejik yönetimden başlayarak, kurumsal işlerinizin biçimlendirilmesi, değer önermelerinin oluşturulması ve projeler özelinde de hem değer önermesi hem de gereksinimlerin yönetilmesinde ihtiyaç duyduğunuz bilgilere kavuşarak işlerinizi etkinleştirmenize destek olacaktır.

Bu eğitim ile, PMI® tarafından tanımlanmış “The PMI Guide to Business Analysis” içeriğine sahip güncel, evrensel iş analizi yaklaşım – araç teknik ve yöntemlerini öğrenmiş ve PMI® tarafından düzenlenen PMI-PBA® sertifikası ön koşulu olan 35 saatlik profesyonel gelişim ve eğitim gereksiniminin 14 saatini tamamlamış olacaksınız. Eğitim içeriği öncelikle PMI-PBA ® sertifikasyonu içeriğiyle uyumlu geliştirilmiş olmakla birlikte, IIBA® CBAP® ve CCBA® sertifikasyonuna yönelik temel bilgiyi edinmenizi de sağlamaktadır.

Ayrıca, PMI® Standartları ile İş Analizi ve PMI-PBA® Hazırlık Online Eğitimimize katılarak, bu eğitimimizi sertifikasyon eğitimine tamamlayabilirsiniz.

Eğitim İçeriği

 

  • İş Analizine Genel Bakış
  • İş Analizinin Değeri,
  • Ürün Gereksinimleri,
  • Proje Yaşam Döngüleri (Öngörücü (Tahmin Edilebilen), Adapte Edilebilen, Tekrarlamalı, Artırımlı, Melez),
  • İş Analizinin Proje Yaşam Döngüsüne Uyarlanması,
  • Çevresel İşletme Faktörleri
  • Organizasyonel Süreç Varlıkları
  • Organizasonel Yapılar
  • İş Analistinin Rolü
  • İş Analisti, Proje Yöneticisi, Ürün Sahibi Rolleri
  • İş Analizi Bilgi Alanları
  • İş Analizi Süreç Grupları (Süreçlerde kullanılan teknikler ve üretilen çıktılar)
  • Tanımlama&Uyumlandırma
  • Başlatma
  • Planlama
  • Uygulama
  • İzleme ve Kontrol
  • Kullanıma Alma

  • İş Analizi Süreçlerinin Özet Paylaşımı
  • İş analizi süreçlerinde kullanılması tavsiye edilen birçok araç ve teknik hakkında bilgilendirmeler;
  • Boşluk (gap) analizi
  • SWOT analizi
  • Kök neden analizleri
  • Paydaş analizleri
  • Risk analizleri
  • Gereksinim önceliklendirme araçları (Kano, MoSCOW, Nokta Oylama, Eşleştirme)
  • Grup karar alma teknikleri
  • Kullanıcı hikakeleri(user story) ve iş listesi iyileştirme (backlog refinement)
  • Kullanıcı senaryoları (use-case)
  • Prototipleme (mockup, wireframe, storyboarding)
  • Kapasite tabloları