Temel Proje Yönetimi Eğitimi

Eğitim Süresi

2 veya 3 Gün

Açık / Kapalı (Kurumsal) Grup

Kurumsal (Kapalı) Grup

Kimler Katılmalı?

  • Proje yönetimi mesleği ile tanışmak isteyen herkes
  • Proje yönetimi kurumsal olgunluğunu geliştirmek isteyen herkes
  • Proje yönetiminde yer alan personelinin, ekibinin gelişmesini hedefleyenler

2 gün veya 3 gün olarak sağladığımız “Temel Proje Yönetimi” eğitimi kapsamında;

  • PMI®’ın proje yönetimi yaklaşımları ele alınmakta,
  • Projelerde “Entegrasyon, Kapsam, Zaman, Maliyet, Kalite, Kaynak, İletişim, Risk, Tedarik ve Paydaş Yönetimleri” incelenmekte,
  • Kurumsal etkinliği sağlamak için önemli unsurlar olan proje yönetişimi, iletişimi, terziliği ile takım geliştirme ve güçlendirme konuları işlenmekte,

Eğitimimizin temel bilgi kaynağı PMBOK®v6 ve PMBOK®v7’dir.

Eğitim sonunda katılımcılarımız;

Eğitim sonunda katılımcılarımız;

  • PMP sertifikasyon hazırlık, başvuru ve sınav süreçleri
  • Proje yöneticisinin rolü
  • Proje yaşam döngüleri
  • Proje yönetim yaklaşımı
  • Proje yönetim araç ve teknikleri
  • Takım kurma ve yönetme
  • Başlatılma-Planlama-Uygulama-İzleme ve Kontrol-Kapanış süreçleri
  • Proje Kapsam-Zaman-Maliyet yönetimi
  • Kalite yönetimi
  • Risk yönetimi
  • Paydaş yönetimi
  • Tedarik yönetimi
  • İletişim yönetimi
  • Güç becerileri (çatışma, uzlaşma, toplantı yönetimi, liderlik becerileri vb.)

başlıklarında temel bilgiye ve farkındalığa sahip olmaktadırlar.

Eğitim Dokümanları

Eğitim sunumu ve uygulama şablonları (Eğitim dili Türkçedir).

Eğitim İçeriği

 

  • Genel giriş (proje yöneticiliği mesleği, PMI(Project Management Institute), PMP ve CAPM sertifikasyonları hakkında genel bilgilendirme, proje yönetimi mesleğinin geleceği)
  • Proje yönetiminin genel çerçevesi ve temel kavramlar:
    • Proje nedir?
    • Program nedir?
    • Portföy nedir?
    • Projelerde değer,
    • Proje yönetim süreçleri ve roller,
    • Proje yöneticisinin görevleri,
    • Organizasyon türlerine göre proje yönetimi,
  • Proje yönetimi süreç akışı,
  • Proje yönetimi süreç grupları: Başlatma, planlama, uygulama, izleme&kontrol, kapanış
  • Projeyi Başlatma ve Planlama:
    • Proje başlatma dokümanının hazırlanması ve proje yönetim planı bileşenleri
    • Proje kapsam temel çizgisinin tanımlanması ve iş kırılım yapısının (İKY) hazırlanması
    • Proje zaman temel çizgisinin tanımlanması
    • Proje faaliyetlerinin tanımlanması
    • Proje ağı ve zaman çizelgesinin oluşturulması – kritik yol
    • Maliyet temel çizgisinin tanımlanması
  • Projenin yürütülmesi, izlenme & değerlendirilmesi ve kapanışı: Proje bilgisi transferi, raporlama, kapsam kontrolü, maliyet kontrolü ve kazanılmış değer analizi ve değişikliklerin yönetilmesi

  • Proje kalite yönetimi: Temel kavramları, kalite yönetimi adımları&teknikleri, kalite ve başarı performans göstergeleri
  • Proje risk yönetimi: Risk yönetimi temel adımları, risk kırılım yapısı, risk kategorileri, olasılık/etki matrisi, risklerin belirlenmesi ve analiz teknikleri, niteliksel risk analizi, risk yanıtları
  • Proje kaynak yönetimi: Ekipman, malzeme ve insan kaynağı belirlenmesi, planlaması, yönetimi ve izlenmesi
  • Proje paydaş yönetimi: Paydaşların belirlenmesi- güç / ilgi analizi ve paydaşların yönetilmesi
  • Proje tedarik yönetimi: Tedarik yönetiminin planlanması, yürütülmesi ve kontrolü
  • Proje iletişim yönetimi: İletişim metotlarının tespiti, iletişimin kurulması, geliştirilmesi, yönetilmesi ve izlenmesi
  • Proje yönetimi, yönetişimi, iletişimi ve terziliği
  • Takım geliştirme ve güçlendirme: Liderlik özellikleri, takım karar alma teknikleri, müzakere teknikleri, çatışma yönetimi, toplantı yönetimi
  • Senaryo Üzerinden Uygulama (Uygulamalar diğer günlere yayılmış şekilde de düzenlenebilir) (Sadece 3 günlük eğitimlerde)
  • Kurumsal Proje Yönetimi Süreçlerinin İncelenmesi (Sadece 3 günlük eğitimlerde)